 |
Wszystkich Państwa, którzy interesują się: zarządzaniem, marketingiem,
public relations, logistyką, czy sponsoringiem w bibliotekach, zachęcam do
przejrzenia tej książki. Są w niej rzeczowe i "nieprzegadane" referaty
wygłoszone w czasie konferencji naukowej, którą pod tym samym tytułem
zorganizowała w zeszłym roku Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w
Bielsku Białej, Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej
Uniwersytetu Śląskiego i Katedra Systemów i Technik
Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Do problemów bibliotek bezpośrednio
odnosi się sześć referatów, ale ponieważ wszystkie traktują o instytucjach
niedochodowych, myślę więc, że przy odrobinie wyobraźni możemy każdy z
nich odnieść do własnej instytucji i zapewniam, że nie będzie to strata
czasu. Książka niestety jest redakcyjnie i edytorsko niedopracowana, ma
mnóstwo banalnych błędów i niedoróbek związanych ze składem, ale
merytorycznie warta jest polecenia. Redaktorzy we wstępie tej książki
piszą: "U nas w kraju problematyka usług organizacji non-profit stała
się
przedmiotem badań naukowych stosunkowo niedawno. Jest niewiele pozycji
poruszającej ten problem [...]" Zgadzam się z nim i to jest
główny
powód, dla którego Państwu tę lekturę polecam.
Bożena Bednarek-Michalska
|
 |