![]() | Nr 8/2003 (48), Standardy i oceny funkcjonowania bibliotek. IFLA | ![]() ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Aleksander Radwański
| |||
![]() | ![]() |
![]() | Jedną z ważnych form aktywności IFLA są doroczne konferencje, odbywające się w różnych miastach na świecie. Do tej pory konferencja gościła w następujących miastach:
Następne konferencje obędą się w wymienionych poniżej miastach:
Tegoroczna konferencja w Berlinie odbyła się w obszernym centrum kongresowym (International Congress Centre Berlin - ICC), mieszczącym kilka wielkich i dziesiątki kameralnych sal, bardzo dużą ilość miejsca na wystawy oraz prowadzenie nieformalnych spotkań. Tak ogromna przestrzeń była niezbędna dla pomieszczenia ponad 4500 uczestników ze 133 krajów. Jedna trzecia z nich to dyrektorzy bibliotek, zaś jedna czwarta uczestników wzięła udział w konferencji po raz pierwszy. Najliczniejsze delegacje przyjechały z Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych i Rosji:
Znaczące liczbowo delegacje to:
Konferencję wspierało 8 głównych sponsorów oraz 24 pomniejszych (pełna lista na stronach IFLANET http://www.ifla.org/IV/ifla69/sponsor-e.htm) z Federalnym Ministerstwem Edukacji i Nauki na czele (piękny przykład dla naszych resortów). W wystawach towarzyszących wzięło udział 159 firm i instytucji z całego świata. Wśród nich "starzy znajomi", czyli dostawcy systemów bibliotecznych: VTLS Inc., Dynix, ExLibris; wydawcy i serwisy, takie jak: OCLC, Springer, Elsevier, EBSCO, Emerald i wiele, wiele innych mniej u nas znanych firm. Swoje stoisko miała też Fundacja Bertelsmanna, nie mówiąc o stoisku IFLA, gdzie zachęcano do rejestrowania się na przyszłą konferencję w Argentynie.
Obrady były podzielone na sesje plenarne, przeznaczone dla wszystkich uczestników oraz sesje tematyczne, odbywające się kilkoma strumieniami w tym samym czasie. Podział sesji tematycznych odpowiadał działom i sekcjom w ramach struktury IFLA (oprócz sesji poświęconej sytuacji w Iraku). W poszczególne dni dana tematyka była prezentowana w formie cyklu referatów, potem w grupach dyskusyjnych, aż po warsztaty pozwalające na wymianę doświadczeń. Równolegle odbywały się prezentacje firm (Industry Update), wycieczki do bibliotek oraz wycieczki pozwalające na zapoznanie się z najważniejszymi miejscami w Berlinie (orientation tour). Wybór odpowiednich sesji i imprez towarzyszących nie był zatem łatwy.
Więcej informacji o przebiegu obrad przekazywaliśmy na bieżąco w naszym serwisie: http://ebib.oss.wroc.pl/konferencje/IFLA/berlin_news.php.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
| |||
![]() | ![]() |