EBIB 
Nr 3/2003 (43), Dzieci, książka, biblioteka. Artykuł
 Poprzedni artykuł   

 


Bogumiła Staniów
Uniwersytet Wrocławski
Instytut Bibliotekoznawstwa

Współpraca bibliotek szkolnych i publicznych dla dzieci w ramach edukacji czytelniczej i medialnej
A n k i e t a dla bibliotekarzy szkolnych

ZAŁĄCZNIK



  1. Czy biblioteka szkolna udziela informacji uczniom o najbliższej bibliotece publicznej?
    • TAK
    • NIE
  2. Jeśli tak, to w jaki sposób? (proszę podkreślić)
    • informacja na drzwiach biblioteki szkolnej o adresie i godzinach pracy biblioteki publicznej
    • informacja o bibliotece publicznej w trakcie zajęć w bibliotece
    • organizowane były wycieczki do biblioteki publicznej - dla których klas?
    • inaczej, jak?
  3. Czy nauczyciel bibliotekarz poinformował bibliotekę publiczną o swoim planie pracy na rok 2002/2003?
    • TAK
    • NIE
  4. Czy bibliotekarze (szkolny i z biblioteki publicznej) ustalili formy współpracy na rok 2002/2003? 
    • TAK
    • NIE
  5. Jeśli tak, to w jakim zakresie?
    • wspólne imprezy, jakie?
    • finansowanie nagród na imprezy/konkursy odbywające się w bibliotece szkolnej
    • konsultacje w zakresie zakupów lektur, informatorów, prenumeraty czasopism (właściwe podkreślić)
    • wypożyczenia kompletów książek
    • inne, jakie?
  6. Czy szkoła dostarczyła bibliotece publicznej wykazy lektur, programów nauczania, książek pomocniczych do poszczególnych programów nauczania?
    • TAK
    • NIE
  7. Czy bibliotekarze z biblioteki publicznej otrzymali od biblioteki szkolnej program edukacji czytelniczej i medialnej realizowany w szkole?
    • TAK
    • NIE
  8. Czy nauczyciele bibliotekarze pomagają bibliotece publicznej w egzekwowaniu zwrotów książek z ich placówki?
    • TAK, w jaki sposób?
    • NIE
  9. Czy w bibliotece publicznej odbywają się spotkania dla rodziców uczniów z wychowawcami klas?
    • TAK
    • NIE
  10. Czy interesujecie się Państwo czytelnictwem uczniów w bibliotece publicznej?
    • TAK
    • NIE
  11. Jak badane jest czytelnictwo w szkole?
    • rywalizacja klas na podstawie średniej wypożyczeń,
    • indywidualny pomiar aktywności czytelniczej,
    • inny sposób, jaki?
  12. Czy w szkole jest opracowany program ścieżki edukacja czytelnicza i medialna?
    • TAK, według jakiego programu? 
    • NIE, gdyż
  13. Jak Pan/i ocenia poziom jego realizacji w minionym roku szkolnym?
    • wzorcowy
    • wystarczający
    • średni
    • niewystarczający, gdyż
  14. Kto w Państwa szkole jest koordynatorem ścieżki edukacja czytelnicza i medialna?
    • nauczyciel bibliotekarz
    • polonista
    • inny nauczyciel
    • nie wybrano koordynatora, gdyż
  15. Czy w ubiegłym roku szkolnym odbywały się w bibliotece publicznej lekcje z edukacji czytelniczej i medialnej na zamówienie biblioteki szkolnej?
    • TAK, % zajęć
    • NIE, dlaczego? 
  16. Jaki procent niezrealizowanych dezyderatów odnotowała biblioteka w ubiegłym roku szkolnym? Proszę zakreślić odpowiednio:
    • książki - do 10%; 10-30%; 30-50%; 50-70%; 70-90%; 90-100%
    • tytuły czasopism poszukiwane przez uczniów- do 10%; 10-30%; 30-50%; 50-70%; 70-90%; 90-100%
    • filmy - do 10%; 10-30%; 30-50%; 50-70%; 70-90%; 90-100%
    • dostęp do Internetu - do 10%; 10-30%; 30-50%; 50-70%; 70-90%; 90-100%
    • zapytania informacyjne z księgozbioru podręcznego - do 10%; 10-30%; 30-50%; 50-70%; 70-90%; 90-100%
    • inne, jakie?
  17. Czy biblioteka szkolna posiada odpowiednie zbiory, sprzęt (w tym audiowizualny) i warsztat informacyjny do realizacji treści edukacji czytelniczej i medialnej?
    • TAK
    • NIE, jakie są najpilniejsze potrzeby?
  18. Jakie są Państwa - nauczycieli bibliotekarzy oczekiwania pod adresem biblioteki publicznej w ramach współpracy przy realizowaniu ścieżki edukacja czytelnicza i medialna?

 

Informacje do celów statystycznych:

  1. Typ szkoły
    • podstawowa
    • gimnazjum
    • podstawowa i gimnazjum
  2. Miejsce
    • miasto powyżej 100.000 mieszkańców
    • miasto 25-100 .000 mieszkańców
    • miasto 10-25 .000 mieszkańców
    • miasto do 10 .000 mieszkańców
    • wieś
  3. Czy biblioteka ma:
    • odrębną czytelnię? TAK/NIE
    • komputer? TAK/NIE
    • komputerowy program biblioteczny? TAK/NIE
    • dostęp do Internetu? TAK/NIE
    • dodatkową salkę dydaktyczną? TAK/NIE
    • salę/pracownię audiowizualną? TAK/NIE
    • stały budżet? TAK/NIE
 Początek strony



Współpraca bibliotek szkolnych i publicznych dla dzieci w ramach edukacji czytelniczej i medialnej : ZAŁĄCZNIK / Bogumiła Staniów, // W: Biuletyn EBIB [Dokument elektroniczny] / red. naczelny Bożena Bednarek-Michalska. - Nr 3/2003 (43) luty. - Czasopismo elektroniczne. - [Warszawa] : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich KWE, 2003. - Tryb dostępu: http://www.ebib.pl/2003/43/zalstaniow.php. - Tyt. z pierwszego ekranu. - ISSN 1507-7187